Od kilku lat projekty studentów architektury wnętrz Bielskiej Wyższej Szkoły im. J. Tyszkiewicza zdobywają uznanie znaczących firm. W ubiegłym roku konkurs na stoisko wystawiennicze na międzynarodowe targi dostarczył czołowemu producentowi kaw i herbat, firmie MOKATE z Ustronia, ciekawych inspiracji. Obecnie pomysły młodych projektantów docenili także wiodący producent wyrobów wędliniarskich – Zakłady Mięsne Henryk Kania SA z Pszczyny i grupa eventowa Projekt Efektywny Events & Travel z Bielska-Białej.
W ramach współpracy bielskiego Tyszkiewicza z Zakładami Mięsnymi Henryk Kania SA studenci architektury wnętrz w semestrze letnim pracowali nad stworzeniem standu na mięsne przekąski.
– Cieszymy się, że realizujemy projekt konkursowy wspólnie z Bielską Wyższą Szkołą, która jest cenioną uczelnią zarówno w regionie, jak i w województwie śląskim. Dla nas to także kolejna cegiełka w budowie polityki społecznej działalności naszej spółki, w której ważnym ogniwem jest właśnie współpraca ze środowiskiem akademickim – skomentowała Dominika Rąba, wiceprezes ZM Henryk Kania SA.
Zwycięski projekt nagrodzony został 6 lipca 2018, w czasie oficjalnego rozstrzygnięcia konkursu, kwotą 2000 zł za I oraz 1500 zł i 1000 zł za kolejne miejsca na podium.
– Efekty są nadspodziewanie dobre. Jestem bardzo zadowolony z pracy studentów, tym bardziej, że ten konkurs jest najtrudniejszy spośród wszystkich przeprowadzonych dotychczas – podsumował wyniki członek jury i wykładowca BWS, prof. dr hab. Jerzy Swałtek.
W konkursie z firmą eventową Projekt Efektywny Events & Travel zwycięska praca nagrodzona została kwotą 1500 zł. Polegała ona na stworzeniu wszechstronnego projektu escape room, czyli miejsca rozrywki, bazującego na fabularnej grze umiejscowionej w odpowiednio zaaranżowanym wnętrzu.
– Zwycięski projekt, który będziemy wdrażać, polegał na wykryciu mordercy czającego się na rodzinę Trumpów. Wzbudził on nasze ogromne zainteresowanie głównie ze względu na złożony scenariusz, pełen ciekawych zagadek logicznych, które są na bardzo wysokim poziomie – skomentował Jakub Biłuński, creative manager w bielskiej firmie www.projektefektywny.pl.
To nie koniec ciekawych wiadomości. Rektor BWS im. J. Tyszkiewicza, dr Jerzy Chrystowski, już zapowiedział kolejne ciekawe inicjatywy mające na celu połączenie praktyki z dydaktyką.
– W roku akademickim 2018/2019 będziemy kontynuowali współpracę z firmą Projekt Efektywny Events & Travel. Finalizujemy też rozmowy z bielskim Polsportem na temat konkursu dla studentów architektury wnętrz, zainteresowanych tą dziedziną produkcji. W sumie będą to niezwykle pożyteczne okazje do wprowadzenia studentów Tyszkiewicza w arkana ich przyszłego zawodu. Będą mogli sprawdzać swoje umiejętności, projektując ciekawy sprzęt sportowy, z wielką szansą na wprowadzenie go do produkcji. Również i w tym przypadku będzie mowa o atrakcyjnych nagrodach pieniężnych. Zapewne uda nam się także zapewnić interesujące staże i praktyki w tej prestiżowej firmie. Mam nadzieję, że współpraca z firmami w przyszłym roku akademickim zaowocuje propozycjami zatrudnienia absolwentów Tyszkiewicza, podobnie, jak to miało miejsce w poprzednich latach.
TEKST I ZDJĘCIA ANNA KOCZUR